آیا گاهی اوقات با حسادت به وب سایت هایی که در صدر گوگل هستند نگاه می کنید؟ و آیا تعجب می کنید که چگونه به صفحه اول گوگل رسیدند؟ با این 22 نکته کاربردی و بسیار مهم سئو، پایه محکمی برای یافتن بهتر در گوگل ایجاد خواهید کرد.

عناوین قوی و مرتبط HTML را ارائه دهید

عنوان HTML یا ‘Title Tag’ یکی از مهمترین بخش های هر صفحه در وب سایت شما از نظر بهینه سازی موتور جستجو است. هر صفحه در وب سایت شما عنوان HTML خاص خود را دارد. این عنوان در بالای نوار مرورگر است. همچنین عنوان صفحه وب شما است که در نتایج جستجوی Google ظاهر می شود:

چک لیست برای یک عنوان HTML خوب :

عنوان HTML باید به صورت زیر باشد:

• حاوی حداقل 1 کلمه کلیدی مرتبط (ترجیحا در ابتدای عنوان).
• دارای حداکثر 65 کاراکتر (شامل فاصله).
• جذاب باشید.
• پر از کلمات کلیدی نباشید، 1 یا 2 کافی است.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

توضیحات متا مربوطه را بنویسید

توضیحات متا در چند خط به بازدیدکننده می گوید که چه چیزی را می تواند در صفحه وب شما پیدا کند. توضیحات متا هیچ ارزش سئوی ندارد، اما به وضوح در نتایج جستجوی گوگل قابل مشاهده است و بنابراین تاثیر زیادی بر لیست موتورهای جستجو و رفتار کلیکی موج سواران دارد. علاوه بر این، اگر درصد کلیک بالایی از نتایج جستجوی گوگل داشته باشید، گوگل به وب سایت شما امتیاز می دهد.

چک لیست برای توضیحات متا خوب :

• توضیحات متا باید بازدیدکنندگان بالقوه را تشویق کند که به جای رقیب، روی سایت شما کلیک کنند.
• ممکن است حداکثر 155 کاراکتر (شامل فاصله) داشته باشد.
به سرعت عناوین HTML و توضیحات متا تمام صفحات خود را در Google مشاهده کنید تا ببینید کجا به بهبود نیاز است؟ می توانید این کار را با تایپ کردن موارد زیر در Google انجام دهید: site:www.website.nl
سپس آدرس کامل وب سایت شما بعد از دو نقطه ظاهر می شود.

نکته حرفه ای: با این ابزار می توانید به سرعت بررسی کنید که آیا عنوان HTML و توضیحات متا شما تعداد کاراکترهای صحیحی دارد یا خیر. این ابزار حداکثر مقدار را نشان نمی دهد، اما حروف، فاصله و نقطه را برای شما می شمارد.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

عنوان صفحه و زیرعنوان قوی

عنوان صفحه (که عنوان صفحه 1 یا H1 نیز نامیده می شود) عنوان قابل مشاهده در صفحه شما است. کلمات کلیدی مهم همیشه باید گنجانده شوند. اطمینان حاصل کنید که حداکثر یک عنوان 1 در هر صفحه وجود دارد و این عنوان در بالای صفحه باشد.
عنوان‌های فرعی (هدینگ ۲ و گاهی سرفصل ۳) نیز توسط گوگل شناسایی می‌شوند. در اینجا نیز مطمئن شوید که زیرعنوان های قوی با کلمات کلیدی در آنها وجود دارد. مهم است که در CMS نشان دهید که عنوان فرعی یک عنوان 2 است، به جای اینکه فقط عنوان فرعی را پررنگ کنید.

ارائه متون خوب: محتوا پادشاه است!

به لطف موتورهای جستجوی هوشمندتر، وب سایت شما باید حاوی محتوای ارزشمند باشد تا در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل رتبه بالایی کسب کند.

چک لیست برای محتوای خوب :

• مطمئن شوید که صفحات شما حداقل 600 کلمه داشته باشد. محتوای بیشتر بهتر است، به شرطی که محتوای خوبی باشد.
• با پاراگراف هایی با عنوان فرعی (سرفصل 2) کار کنید و در صورت امکان از کلمات کلیدی مهم استفاده کنید.
• کلمات کلیدی در محتوا مهم هستند، اما خوانایی حتی مهمتر است. پس همه چیز را در حد اعتدال انجام دهید.
• یک Call To Action واضح در هر صفحه ارائه دهید.
• آیا نگران استفاده از موبایل با محتوای زیاد هستید؟ پس از یک پاراگراف اول قوی، یک Call To Action ایجاد کنید و با متن زیر ادامه دهید. به این ترتیب برای کاربر اسکن کننده و گوگل امتیاز خوبی کسب می کنید.
• یک مقدمه قوی ارائه کنید که در آن کلمه کلیدی اصلی (موضوع) بلافاصله در ابتدای مقدمه ذکر شود. سپس به سرعت برای خواننده و گوگل مشخص می شود که مقاله در مورد چیست.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

با استفاده از کلمات کلیدی مهم پیدا شوید

قبلاً چند بار به آن اشاره کرده ایم. اهمیت کلمات کلیدی (یا کلمات کلیدی) خوب. آیا می دانید مشتریان شما چه چیزی را در گوگل جستجو می کنند؟ و آیا واقعا شانسی برای یافتن آن کلمات کلیدی دارید؟

چک لیست استفاده از کلمات کلیدی خوب :

• شروع به طوفان فکری برای خود کنید. مشتریان من در گوگل چه چیزی را جستجو می کنند؟ سپس از Answer the public، Ubersuggest و Keyword shitter استفاده کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی دیگر مرتبط هستند. شما می توانید پیشنهادات خوبی را از طریق این وب سایت های رایگان ایجاد کنید.
• فهرست کلمات کلیدی خود را از طریق برنامه ریز کلمات کلیدی Google AdWords تجزیه و تحلیل کنید. برای این کار به یک حساب AdWords فعال نیاز دارید. این به شما پیشنهادات کلیدی جدیدی را می دهد و می توانید حجم جستجو را مشاهده کنید.
• فقط روی کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو تمرکز نکنید. رقابت برای آن کلمات کلیدی شدید است. شانس اینکه شما در یک کلمه کم محبوب تر امتیاز بالایی کسب کنید بیشتر است و این می تواند تبدیل های ارزشمندی نیز به همراه داشته باشد.
• هنگام پردازش کلمات کلیدی در وب سایت، همیشه در نظر داشته باشید که متن در درجه اول برای بازدیدکنندگان و در مرحله دوم برای بهینه سازی کلمات کلیدی مهم است. صفحاتی که کلمات کلیدی زیادی دارند توسط گوگل مجازات می شوند.
• کلمات کلیدی را با کلمات کلیدی طولانی ترکیب کنید.

رتبه برای کلمات کلیدی Longtail

کلمات کلیدی Longtail بسیار خاص تر از کلمات کلیدی استاندارد هستند. آنها از 3 یا چند کلمه کلیدی تشکیل شده اند. به این ترتیب شما در موضوعات بسیار خاص پیدا خواهید شد و بلافاصله محبوب ترین کلمه کلیدی را وارد خواهید کرد. بنابراین توصیفی باشید و کلمات کلیدی را با کلمات کلیدی طولانی ترکیب کنید.

مثلا:
نه تنها: تعطیلات تایلند – بلکه: تعطیلات تایلند 3 هفته با کودکان
نه تنها: پاک کننده پنجره – بلکه همچنین: پاک کننده پنجره Apeldoorn را می خواهد

برای متنی در مورد شلوار جین می توانید ترکیبی از کلمات کلیدی: شلوار جین زیبا – شلوار جین مشکی – خرید آنلاین شلوار جین مشکی زیبا – خرید شلوار جین – شلوار جین مد روز – و غیره.

«خرید آنلاین شلوار جین مشکی زیبا» شکلی از کلمه کلیدی دم بلند است. شما کلمه کلیدی “Jeans” و “Jeans” و همچنین “Black Jeans” و همچنین “Jeans Online” (و همه انواع دیگر) و همچنین تا حدودی “Jeans Beautiful” را خواهید گرفت.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

بازدید کننده را غافلگیر کنید

صفحات غنی ایجاد کنید. علاوه بر متن، از تصاویر، فیلم ها، اینفوگرافیک ها، نقل قول ها و غیره استفاده کنید. این کار نه تنها صفحه را واضح تر و دلپذیرتر می کند، بلکه بازدیدکنندگان مدت بیشتری در وب سایت می مانند. هر چه بیشتر بمانند، گوگل وب سایت شما را پیدا می کند!

یک صفحه اصلی خیره کننده بسازید

صفحه اصلی کارت تماس شماست. مهم این است که متن وجود داشته باشد، اما لزوماً نباید 250 کلمه باشد. مهمتر این است که صفحه برای بازدیدکننده زیبا به نظر برسد و موثر باشد. یک بازدید کننده در عرض چند ثانیه تصمیم می گیرد که آیا در وب سایت شما بماند یا آن را ترک کند. بنابراین در مورد هدف/خدمات خود شفاف باشید و یک Call To Action خوب ارائه دهید.

چک لیست برای یک صفحه اصلی خوب :

• بلافاصله مشخص کنید که به عنوان یک بازدیدکننده کجا هستید و چه کارهایی می توانید در این سایت انجام دهید. بازدید کننده برای انجام این کار حداکثر 2 تا 3 ثانیه زمان می برد.
• عنوان HTML و عنوان صفحه باید بسیار قوی و حاوی مهمترین کلمات کلیدی باشد.
• مطمئن شوید که یک مقدمه وجود دارد.
• یک Call To Action واضح ایجاد کنید.
• همچنین برای صفحه اصلی اعمال می شود. حداکثر 1 عنوان صفحه / عنوان 1.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

لینک های ورودی خوب

پیوندهای مرتبط از سایر وب سایت ها به سایت شما زمانی برای رتبه سایت شما در گوگل بسیار مهم بودند. هر چه پیوندهای بیشتر، بهتر، اغلب شعار بود. امروزه اهمیت این بک لینک ها کمتر است و گوگل به کیفیت لینک های ورودی توجه زیادی دارد. تنها لینک هایی به سایت شما که جایگاه شما را در گوگل تقویت می کند، بک لینک های وب سایت هایی هستند که در گوگل شهرت خوبی دارند و در نتیجه امتیاز خوبی نیز کسب می کنند. همچنین مهم است که وب سایتی که به شما پیوند می دهد واقعاً به شما مرتبط باشد. بنابراین، پیوندها باید دارای «متن متنی» خوبی باشند (یعنی متنی که روی وب سایت شما قابل کلیک است). مطمئن شوید که این یک کلمه کلیدی است، نه کلمات “اینجا را کلیک کنید” زیرا آنها هیچ ارزشی به وب سایت شما اضافه نمی کنند.

چک لیست لینک های goede inkomende :

• از وب سایت های مهم و مرتبط.
• از تامین کنندگان.
• ترجیحاً از یک صفحه یا متنی که به شما مربوط است، با لینکی که شامل یک کلمه کلیدی مهم است.
• لینک نخرید و مراقب تعویض لینک باشید. زمان زیادی را صرف صفحات پیوند نکنید و پیوندهای A-B-C را انجام ندهید.
• همچنین گاهی اوقات از پست های رسانه های اجتماعی به صفحات مرتبط در وب سایت خود پیوند دهید. گوگل به طور فزاینده ای این را به عنوان یک لینک ورودی می بیند و شما گروه هدف خود را به وب سایت خود باز می گردانید.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

لینک های داخلی مرتبط را ارائه دهید

پیوندهای داخلی نوع دیگری از پیوند هستند. خودت ایجادش میکنی در وب سایت خود، پیوندهایی بین صفحات مختلف ارائه دهید و این کار را با کلمات کلیدی مهم انجام دهید. بازدیدکننده در سایت شما باقی می‌ماند، بنابراین گوگل می‌بیند که بازدیدکنندگان روی کلمات کلیدی مهم کلیک می‌کنند و آنچه را که در وب‌سایت شما برای آن کلمه کلیدی جستجو می‌کنند، پیدا می‌کنند. بنابراین سعی کنید از پیوندهایی مانند “اینجا کلیک کنید”، “بیشتر بخوانید” و غیره اجتناب کنید.

توجه: کلمه کلیدی اصلی خاص نباید به مقالات دیگر در سایت پیوند داده شود. به دلیل آن پیوند «فکر می‌کند» گوگل به شما می‌گوید که باید از صفحه دیگری برای آن موضوع/کلمه کلیدی بازدید کنید، زیرا شما شخصی را معرفی می‌کنید. پیوند با کلمات کلیدی فرعی بسیار خوب است.

مراقب لینک های خارجی باشید

اگر از وب سایت خود به وب سایت های خارجی پیوند می دهید، مطمئن شوید که همیشه در یک برگه یا پنجره جدید باز می شوند. در غیر این صورت بازدید کننده خود را از دست خواهید داد. همچنین مطمئن شوید که هایپرلینک حاوی کلمات کلیدی مهمی برای شما نباشد.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

بهینه سازی سرعت وب سایت

سرعت وب سایت شما امروزه بسیار مهم است. شما می توانید این موضوع را خودتان با تجزیه و تحلیل وب سایت یا یک صفحه وب خاص در Google Page Speed بررسی کنید.
یک امتیاز و در زیر آن لیستی از نکاتی در مورد چگونگی بهبود سرعت وب سایت خود خواهید دید.

بسیاری از نکات را می توان توسط سازنده وب سایت سفارشی کرد.

برای بهبود سرعت وب سایت خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

• قبل از آپلود عکس، تصاویر را تا حد امکان کوچک کنید (اما به طوری که کیفیت خوب باقی بماند، بنابراین خیلی کوچک نباشد).
• افزونه های زیادی را در وب سایت خود نصب نکنید.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

تصاویر وب سایت خود را بهینه کنید

اطمینان حاصل کنید که هرگز تصاویری را در وب سایت خود آپلود نمی کنید که از قبل نام فایل مناسبی به آنها داده نشده است. چون گوگل هم این را می بیند. پس از آپلود، می توانید به عکس ها یک تگ alt خوب نیز بدهید.

چک لیست برای بهینه سازی تصاویر

• نام فایل = توضیحات عکس و سعی کنید کلمات کلیدی را درج کنید. متن خیلی طولانی نیست
• همچنین پس از آپلود به تصویر یک تگ alt بدهید. این در CMS متفاوت است. تگ alt ممکن است با نام فایل یکسان باشد.
• آیا قبلاً انواع عکس ها را بدون در نظر گرفتن همه آنها در وب سایت خود آپلود کرده اید؟ سپس آن را پروژه ای کنید که دوباره عکس ها را با اندازه و نام فایل صحیح آپلود کنید و بعد از آن عکس های قدیمی را حذف کنید. شما می توانید این صفحه به صفحه را بررسی کنید.
• قبل از آپلود کردن تصاویر، اندازه آنها را کاهش دهید (به نکته 12 مراجعه کنید).

بررسی و تعامل در وب سایت شما

اگر می خواهید یک تلفن یا تلویزیون جدید بخرید، چگونه تصمیم می گیرید کدام محصول را بخرید؟ یا به دنبال یک رستوران برای یک موقعیت خاص هستید، چگونه تصمیم می گیرید کجا غذا بخورید؟ البته بر اساس بررسی ها! و اینگونه است که مشتریان در وب سایت شما قرار می گیرند. به دلیل بررسی ها بنابراین، همیشه از مشتریان خود بپرسید که آیا می‌خواهند در «Google برای کسب‌وکار من»، در فیس‌بوک و سایر وب‌سایت‌های بررسی مرتبط نظری ارائه کنند.

مهم است که همیشه به نظرات پاسخ دهید. لطفاً از بازبینان منفی برای بازخوردشان تشکر کنید و نشان دهید که سعی خواهید کرد مشکل را به صورت خصوصی حل کنید (و البته این کار را انجام دهید). در صورت نتیجه مثبت؛ از مشتری بخواهید که تحت بررسی خود به ما اطلاع دهد که حل شده است.
حتی با نظرات مثبت؛ با تشکر پاسخ دهید

آیا در وب سایت خود وبلاگ می نویسید؟ سپس بازدیدکنندگان را تشویق کنید که در زیر مقالات پاسخ دهند. گوگل می بیند که تعامل در وب سایت شما انجام می شود و از این طریق امتیاز کسب می کنید.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

اندازه گیری دانستن است

• گوگل آنالیتیکس یا پلتفرم آماری دیگری را روی وب سایت خود نصب کنید تا بدانید که چه تعداد بازدیدکننده دارید، بازدیدکنندگان از کجا آمده اند و غیره.
• بررسی کنید که تعداد بازدیدکنندگان شما در حال افزایش یا کاهش است و ارقام را با مدت مشابه سال گذشته مقایسه کنید. بنابراین نه: اکتبر با سپتامبر. اما: اکتبر 2021 با اکتبر 2022. گاهی اوقات تعداد بازدیدکنندگان ارتباط نزدیکی با فصول بالا، دوره های تعطیلات، تعطیلات عمومی و غیره دارد.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

افزایش تبدیل در سایت شما

• اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان را به صفحه صحیح وب سایت خود هدایت یا ارسال می کنید، به عنوان مثال یک فرم تماس، یک صفحه نقل قول یا صفحه ای برای سفارش یک محصول خاص.
• مطمئن شوید که هر صفحه حداقل 1 دعوت به اقدام دارد که به صفحه(های) تبدیل مهم شما منتهی می شود. از طریق یک پیوند داخلی قابل کلیک یا از طریق یک دکمه قابل توجه.
• تبدیل های خود را در Google Analytics اندازه گیری کنید تا بدانید سرنخ های خوب شما از کجا می آیند. شما می توانید این را با دقت بسیار زیادی در Google Analytics تنظیم و پیگیری کنید

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

آیا سایت وردپرسی دارید؟ با Yoast سئو سایت خود را آسان تر کنید!

بسیاری از وب سایت ها با وردپرس ساخته شده اند. افزونه وردپرس Yoast به شما کمک می کند تا نکات اولیه SEO را در هر صفحه در وب سایت خود بررسی کنید. افزونه Yoast را نصب کنید و به سرعت می توانید ببینید که آیا عناوین HTML و توضیحات متا خیلی طولانی نیستند یا خیلی کوتاه، آیا چگالی کلمات کلیدی خوب است، آیا پیام ها به اندازه کافی طولانی هستند و بیشتر. علاوه بر این، کاملا رایگان.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

“لینک های شکسته” را بررسی کنید

بررسی کنید که آیا پیوندهای داخلی و خارجی مختلف هنوز کار می کنند یا خیر. گاهی اوقات متوجه می شوید که یک پیوند دیگر کار نمی کند یا به صفحه اشتباهی می رود. شما می توانید از این طریق بازدیدکنندگان را از دست بدهید، که البته شرم آور است.

نکته حرفه ای: با این ابزار می توانید “لینک های شکسته” را به صورت رایگان موجودی کنید. در کل وب سایت

انتخاب کلمات خود را تغییر دهید

با تغییر انتخاب کلمه خود، متن را تازه و خوانا نگه می دارید. اگر در جمله اول از “آمستردام” استفاده می کنید، در جمله دوم “پایتخت” را بنویسید. اگر گردش های شرکتی را سازماندهی می کنید، از کلماتی مانند گردش تیمی، گردش گروهی و تیم سازی استفاده کنید. علاوه بر متن تازه، این همچنین فرصت‌های بیشتری را در گوگل فراهم می‌کند، زیرا از عبارات جستجوی متعدد استفاده می‌کنید.

نکته حرفه ای: در مورد صفت های متناوب نیز فکر کنید. هیچ کس دوست ندارد کلمه “بی نظیر” را چهار بار بخواند. یا “خوب” یا “زیبا” در یک ردیف. از این ابزار برای یافتن مترادف ها استفاده کنید.

گروه هدف شما به دنبال چیست؟ شما می توانید آن را در گوگل ببینید!

دو نکته بسیار ساده برای اینکه بفهمید گروه هدف شما از طریق گوگل به دنبال چه چیزی هستند! اول از همه: عبارت جستجوی خود را در نوار جستجو وارد کنید. خود گوگل انواع پیشنهادات را برای تکمیل جمله شما پر می کند. سعی کنید از عباراتی مانند: «ساخت خانه» یا «توسعه» (مفید برای یک شرکت ساختمانی)، یا «عبور کارکنان» (مفید برای آژانس رویداد) استفاده کنید. گوگل عبارات جستجوی شما را با پیشنهادهایی مانند:

– هزینه های ساخت خانه
– ساخت خانه پیش ساخته
– هزینه های توسعه در هر متر مربع
– اکستنشن جلوی خانه
– ایده های گردش کارکنان
– گردش آنلاین کارکنان
– پرسنل در حال خروج از کرونا

این به شما ایده خوبی از سوالاتی که در بین گروه هدف شما ایجاد می‌شود می‌دهد و بلافاصله می‌دانید که فرصت‌هایی برای امتیاز دادن با مقالات خوب وجود دارد که هم نیازهای اطلاعاتی را برآورده می‌کنند و هم ارزش سئوی زیادی دارند.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

کلمات کلیدی مرتبط

اما این همه ماجرا نیست. گوگل همچنین بینشی در مورد “کلیدواژه های مرتبط” ارائه می دهد. عبارات جستجوی مرتبط با کلمه کلیدی که وارد کرده اید. تمام راه را به پایین اسکرول کنید. در آنجا، در پایین صفحه اول نتایج جستجو، گوگل لیستی از کلمات مرتبط را به شما می دهد. هوشمندانه است که آن کلمات را در مقاله ای در مورد موضوع اصلی که جستجو کرده اید نیز بگنجانید.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

از محتوای تکراری خودداری کنید

محتوای تکراری – که به آن “محتوای تکراری” نیز گفته می شود – به این معنی است که محتوای مشابه (تکراری) را می توان در صفحات مختلف وب یافت. این اغلب برای وب سایت شما مضر است. Google استفاده مجدد از متون در وب سایت شما را تشخیص می دهد (و Google همچنین سرقت ادبی را تشخیص می دهد: محتوایی که قبلاً در وب سایت دیگری ظاهر می شود). این احتمال وجود دارد که صفحه مورد نظر در گوگل و سایر موتورهای جستجو امتیاز کمتری کسب کند. استفاده مجدد جزئی از متون نیز توصیه نمی شود. گوگل نه تنها به کل متن، بلکه به بخش هایی از متون نیز نگاه می کند. بنابراین گوگل می تواند تغییر تعدادی از کلمات یا جملات را نیز تشخیص دهد.

چگونه آن را حل می کنید؟ همیشه متن هایی را که خودتان ساخته اید بنویسید: محتوای منحصر به فرد. از محتوای سایر وب سایت ها در وب سایت خود استفاده نکنید. از متون در وب سایت خود در چندین مکان (دوباره) استفاده نکنید. دریافت الهام و اطلاعات از منابع دیگر البته خوب است، البته تا زمانی که آن را داستان منحصر به فرد خود بسازید.

نمای موبایل را بررسی کنید (اول از طریق موبایل)

اکنون بدیهی است که یک وب سایت “موبایل پسند” است. باید باشد. بنابراین وب سایت شما باید روی صفحه نمایش موبایل (تلفن، تبلت) نیز به خوبی نمایش داده شود و به طور خودکار با اندازه صفحه نمایش کاربر سازگار شود (به عبارت دیگر: واکنش گرا باشد). در واقع، گوگل حتی ابتدا به نمایشگر موبایل نگاه می کند و این را مهمتر از نمایشگر روی صفحه نمایش دسکتاپ یا لپ تاپ می داند. الگوریتم گوگل به وب‌سایت‌هایی که موبایل‌پسند هستند، با افزایش رتبه‌بندی جستجو به آنها پاداش می‌دهد.

اما این شما را هنوز به آنجا نمی رساند. یک صفحه به خوبی بهینه شده در وب سایت فراتر از یک صفحه نمایش پاسخگو است. مثلا:

• سرعت روی موبایل یا تبلت هم خوبه؟
• آیا همه فراخوان ها برای اقدام در صفحه نمایش تلفن همراه در مکان های مناسبی هستند؟
• آیا بازدیدکننده تشویق می شود که در زمان های مناسب اقدام کند؟ (مانند تماس با ما، درخواست قیمت، ثبت نام برای ارسال پستی و غیره).
• چیدمان صفحه در تلفن همراه چیست: آیا مهمترین موارد شما در صفحات نمای کلی/صفحات مجموعه در بالا هستند یا در سایت به پایین فشار داده می شوند؟
• آیا فروشگاه اینترنتی دارید، نمایش بهینه محصولات در فروشگاه اینترنتی چگونه است؟ به عنوان مثال، می توانید آزمایش کنید که کدام نما بیشترین خرید را انجام می دهد.
این نوع سوالات برای ایجاد یک تجربه بهینه برای بازدیدکنندگان مهم هستند و در نتیجه بیشترین بهره را از وب سایت خود ببرید.

یک “اما” وجود دارد!
تماس اغلب از طریق تلفن همراه آسان است. اما اگر از مشتری بخواهید یک درخواست قیمت گسترده را تکمیل کند، یا یک خرید عمده (مثلاً یک سفر) انجام دهد، اکثر بازدیدکنندگان همچنان این کار را از طریق دسکتاپ یا لپ‌تاپ انجام می‌دهند. ظاهراً مردم دوست دارند برای این نوع اقدامات که نیاز به اقدامات بیشتری دارند، نمای کلی خوبی روی یک صفحه نمایش بزرگتر داشته باشند. بنابراین نمایش وب سایت خود را در صفحه نمایش بزرگتر دست کم نگیرید و از یک تجربه بهینه در نمایشگر موبایل و دسکتاپ اطمینان حاصل کنید.

از صفحه خطای 404 با تغییر مسیر اجتناب کنید!

احتمالاً گاهی اوقات با آن برخورد کرده اید: یک پیام خطای 404 روی صفحه نمایش خود به دلیل بازدید از یک URL (صفحه وب) که دیگر وجود ندارد. به عنوان مثال، به این دلیل که یک URL تغییر کرده است. اگر خطای 404 در وب سایت شما ظاهر شود، شرم آور است، زیرا بازدیدکنندگان وب سایت خود را از دست خواهید داد. راه حل ساده است: تغییر مسیر!

قرار دادن تغییر مسیر راهی است که به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان اطلاع می دهد که URL مورد بازدید با URL دیگری جایگزین شده است. این مانع از دریافت پیام خطای 404 و خروج از وب سایت شما می شود.

نکته: سعی کنید از تغییر URL صفحات وب سایت خود اجتناب کنید. در صورت لزوم، مطمئن شوید که وقتی URL موجود ناپدید می شود یا جایگزین می شود، تغییر مسیر داده می شود. یک متخصص سئو می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

23 نکته سئو برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال 2023 – با چک لیست های مفید

آخرین موضوع ولی به همان اهمیت

حداقل سالی یک بار در کل وب سایت خود قدم بزنید و وب سایت را مانند یک بازدیدکننده مشاهده کنید. آیا هر صفحه یک فراخوان برای اقدام واضح دارد؟ آیا صفحه وبلاگ مرتب چیده شده است؟ و غیره
احتمالاً نکات بسیار متفاوتی را در وب سایت خواهید دید که می توانید آنها را بهبود ببخشید و می توانید تمام دانش جدید سال گذشته را به کار ببرید!

به این ترتیب وب سایت خود را آماده می کنید تا به راحتی در گوگل پیدا شود!
آیا هیچ سوالی دارید؟ آنها را تحت این مقاله ارسال کنید. آیا می توانید از کمکی برای سئو و بازاریابی آنلاین خود استفاده کنید؟ سایت اینترنتی؟ لطفا بدون تعهد با ما تماس بگیرید.